Revolucionar l’escola des del design thinking i el joc. Com una escola pública de Nova York transforma l’aprenentatge | Ross Flatt | Debats d'Educació
Fundació Jaume Bofill Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Pensant els reptes del futur
de l'educació a Catalunya

Revolucionar l’escola des del design thinking i el joc. Com una escola pública de Nova York transforma l’aprenentatge


Sobre el ponent

Ross Flatt

18/04/16 - 18.30 h

Dissenyador d’aprenentatges i responsable de les solucions didàctiques del programa Teacher Quest de l’Institut of Play de Nova York (EUA)

Àudio en català
Àudio en anglès

Síntesis d'idees

Quins són els elements del joc que són útils per a l'aprenentatge?

  • Cal crear experiències que facin que aprendre sigui irresistible.
  • Es tracta d'aplicar les qüestions que fan que un joc sigui interessant i un èxit, a l'aprenentatge
  • Es pot practicar de forma col·lectiva i tots hi participen
  • S'aprèn mentre es juga
  • No passa res si t'equivoques
  • Coneixes els resultats del que estàs fent de forma immediata
  • Les oportunitats són constants

 

Quins beneficis té el joc per al procés d'aprenentatge?

  • Està demostrat que activa la part del cervell de la memòria i de la presa de decisions i s'aconsegueixen millors resultats acadèmics.
  • Aporta energia i canvia l'entorn d'aprenentatge fomentant les relacions socials
  • Reforça les soft skills: pensament crític, resolució de problemes, empatia, col·laboració, creativitat, comunicació.

 

Com s'ha portat a la pràctica?

  • Ross Flatt és un dels mestres que han creat l'Institut of Play, per dissenyar pràctiques educatives basades en el jocs. També fan formació per a altres docents, presencial i online.
  • L'escola pública Quest to Learn de l'estat de Nova York és un exemple de com s'aplica amb èxit aquesta metodologia. La docència normal es combina amb jocs puntuals o amb missions a llarg termini que serveixen per consolidar l'aprenentatge i fomentar les soft skills.

 

Qüestions importants a l'hora d'aplicar el joc a l'aprenentatge

  • Els mestres han de creure i viure el procés de disseny dels jocs. Han de transmetre als alumnes les ganes de participar-hi.
  • Els mestres han de treballar de forma col·laborativa amb altres mestres i han de tenir temps i espai per pensar, dissenyar i desenvolupar el joc.
  • És bàsic que el disseny pensi en l'empatia. Cal posar-se en la pell dels jugadors. És molt important provar el joc i demanar opinió. Si un joc no és interessant, no motiva a jugar-lo i per tant no s'aconsegueixen els objectius d'aprenentatge.
  • Cal tenir clar quin és l'objectiu d'aprenentatge que es busca amb el joc.

 

Tipus d'experiències de joc

  • Practicar un joc puntual que desenvolupa una o diverses habilitats. Pot ser en diferents suports: digital, cartes, de taula, etc.
  • El joc com a experiència. Es planteja un repte al llarg termini, amb una història fictícia i personatges. Els alumnes formen part d'aquesta història. Van superant proves que els permeten passar al següent pas.
  • Ludificació de l'experiència (gamification).

 

Amb la col·laboració de:

Consolat General dels Estats Units de Barcelona

 

Etiquetes

Com pots seguir els
Debats d’Educació

Subscriu-te al butlletí
Tota la informació dels propers debats
En quina llengua vol rebre el butlletí?

Alguns drets reservatsEls textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca